De geschiedenis van Partell.

Partell bestaat als naam nu bijna een jaar, maar we zijn al veel langer bezig met het aanbieden van telefonie. Eerst deden we dat onder de naam 123Telcom. Dat begon ongeveer zo.

De geschiedenis van Partell - Partell Telecom vanzelfsprekend

Leve de revolutie

Waar we nu meer de focus hebben liggen op de zakelijke markt, zijn we in 2007 begonnen op de consumentenmarkt. Raymond Hofs en Janarthanan Sundaram hebben 123Telcom opgericht om de telefoniemarkt flink op te schudden. Ze besloten om een eigen netwerk op te zetten met de kennis die ze hadden opgedaan aan de Universiteit Twente. Hierdoor werd het mogelijk om kwaliteit en betrouwbaarheid te garanderen. Daarnaast zorgde de techniek ervoor dat het belverkeer altijd de goedkoopste route koos. Zo werd bellen voor veel mensen ineens stukken goedkoper en werden we erg populair bij mensen die vaak naar het buitenland belden. Op die manier hebben we dus gezorgd voor een revolutie in de telefoniemarkt.

 

Onze techniek

Hoe we dat hebben gedaan? Simpel. Of nou ja, op het eerste gezicht lijkt het simpel. Het is een klein kastje van 10 bij 10 centimeter: de 123Box. Deze werd destijds tussen de telefoon en het internet geplaatst. Via deze intelligente techniek werd bellen via internet mogelijk gemaakt zonder alle kinderziektes van die tijd. Krakende lijnen of wegvallende gesprekken waren dus verleden tijd. Je kreeg meer kwaliteit en betrouwbaarheid voor een lagere prijs. Daarmee hebben we toen ook de zakelijke markt bestormd wat leidde tot een sterke groei van ons bedrijf.

 

 

Persoonlijke aandacht

Tijdens deze groei werd het voor ons belangrijk om onze kracht niet uit het oog te verliezen: persoonlijke aandacht. In 2008 zei Janarthanan daar het volgende over: “Wij bieden een systeem dat zich aanpast aan de wensen van de klant. Maatwerk. Een telefoniste hoeft bij dit systeem bijvoorbeeld niet meer handmatig door te schakelen naar een mobiel nummer,. Dat gebeurt automatisch via het systeem zelf. En wij geven de klant de keus. Wij hechten erg veel waarde aan vrijheid voor de klant. Ook dát past weer in onze filosofie: de klant hoeft zich niet aan ons aan te passen, wij passen ons aan de klant aan.” Tot op de dag van vandaag houden wij vast aan die filosofie.

 

 

Partell

Toch werd het in 2018 na ruim tien jaar tijd voor verandering. Hoewel de techniek mee bleef bewegen met de tijd, stond het merk 123Telcom enigszins stil. Er moest dus een nieuwe naam komen en een nieuwe huisstijl. Kortom: een frisse wind moest door het bedrijf gaan waaien. Dat hebben we bereikt met Partell. Op 8 november 2018 hebben we het merk op een feestelijke manier gelanceerd bij ons op kantoor. Onze partners kregen voor de aankondiging een vrolijk pakket toegestuurd met twee zelfgebrouwen Partell-biertjes en we bliezen de communicatiekanalen nieuw leven in. Op dit moment zijn we bijna een jaar verder en kijken we met trots terug op het eerste jaar Partell. En wie weet gaan we onze eerste Partell-verjaardag ook nog vieren, dus houd ons in de gaten!